Alla inlägg den 21 september 2012

Av Linda Rosén - 21 september 2012 22:50

Små hjärtana kom hem idag! Vad man saknar de små när de inte är hemma. Skönt att vara barnledig ibland men vad tomt det blir! Jag och Jimmie åt middag kl 23 igår. Haha inte direkt så att man gör när man har barnen hemma.
Leah ville prova att sminka sig, så vi tog fram min sminkväska, som jag kan säga att den är ju typ igendammad ;) inte ofta man kikar i den längre. ;)
Men sötnosan vart så söt. Hur gullig som helst!
Hon provade sin nya höst/vinteroutfit också. Nöjd tjej :D Beställde en tretornoverall till henne i våras som hon ska ha i vinter. Så himla fin! Men tog bilder på henne nu i sin nya jacka och skorna som hon själv valt. Bra smak min lilla sessa <3

Isac valde overall i åt med. Faktiskt skönt att han vill ha det. Så himla praktiskt. Vet ju själv hur nice min ridoverall är när det är 20 - ute.
En jacka blev det med.

Kvällen spenderades med att min älskade mamma kom hit :) Supermysigt! Lite middag och vi plockade in hästarna för natten. Mamma tog Lord, modig mamma va ;) Med tanke på att Lord är lika hög som ett höghus. Hehe
Blev lite målartime med Leah och Isac.
Avkopplande mys med barnen :)

Nu när jag gick ut för att matta hästarna så såg jag att Tarragona låg ned i lösdriften :D Hjärtat värmde till lite extra :) Hon och Lilla vargen stortrivs i den. :D

Nu lite mys i soffan med darling innan jag somnar.
Jobbdags imorgon :)

Av Linda Rosén - 21 september 2012 15:38

Var ut och trimmade ponnyn igen. Kanske bara var en lyckoträff igår att han kändes sådär fin. Men inte... Han är helt otroligt fin och mjuk. Tom bättre idag än igår. Vilken energikick man får när allt bara sitter och man inte har något i tyglarna. Behöver bara tänka så gör han :) Fortfarande svag i galoppen, han har inte riktigt den styrka som krävs för att bära upp sig helt än, men det är på god väg. Vilken skillnad sen jag tog över honom! Bokade in en hoppträning hos Monica för att få hennes omdöme :)

Tarragona får bara vara idag. Hon ska ridas Max 3 dgr i veckan ca 15 min/pass tills hon går att rida i alla gångarter. Sen blir det löshoppningar, promenader och tömkörning tills vintervilan. Skulle behöva åka till lite olika ridhus och löshoppa så hon får vänja sig innan treårstestet. Men kör på med löshoppningen när det blir hårt i marken.

Idag kommer Isac och Leah hem efter en minisemester med sin pappa. Åh vad jag saknat dem <3

Ovido - Quiz & Flashcards