Alla inlägg under april 2011

Av Linda Rosén - 24 april 2011 09:57

Vaknade för 30 min sen. Älskling hade gett mig sovmorgon. Åh så skönt. Var länge sen. Kopp kaffe sen kommer man väl igång. Ska måla huset idag är det tänkt. Den nya färgen är så himla fin. Stor skillnad från vanliga falu rödfärg :)

Av Linda Rosén - 23 april 2011 22:08

Vi har haft besök av svärfar, mamma och Lotta idag. Grillade och hade mys. Åt årets första jordgubbar m glass till efterrätt. Så himla gott!


Här händer det grejer iaf :-) Emelie har slutat som medryttare på Norton. Får se om vi hittar någon ny, annars är syster Lo intresserad. Hon var med mig ut idag och red och hon fullkomligt älskar honom   . Vem kan inte göra det, han är fantastisk den lilla ponnyn. Jag ska börja tömköra honom imorgon och förbereda inkörning, tanken är att han ska bli inkörd under sommaren nu. Dessan ska hjälpa mig när vi ska lägga på linor.


Red Lord idag, kändes fin. Han har fått vila 2 dagar i rad, verkar nöjd   . Har anmält till massor med tävlingar nu, blir full fart till uppehållet i slutet av juni. Kul kul! Vi börjar i Vänsta nästa helg.


Har äntligen gjort ny hage till hästarna, de trivs såååå mycket. Härligt att se. Jimmie har fortsatt med plattan, får hem de sista kantelementen på tisdag så vi kan göra klart för gjutning, sen bygga klart stallet och hämta hem Tarragona. Sen ska det byggas hus och måla klart.


Fick ett mms med bild på Tarragona när hon ligger ner. Här kommer lite bilder från dagens datum:


Tarragona

 


Grabbarna myser 

 

Norton
 

Lord

 
Killarna i nya hagen

 
Inspekterar   

 

Nä, nu ska det kollas på Varg Verum, älskar kriminaldramor och denna är faktiskt att rekommendera

Av Linda Rosén - 18 april 2011 11:36

Här kommer bilder från de senaste 2 v.                           Har inte hunnit med bloggen. Har som uppdrag att måla hela huset i oljefärg, riktigt fint blir det.


Lord fick en tappsko i lördags men hovslagaren kom ut och fixade det igår morse. Helt suverän!


Jimmie håller på med plattan till nya stallet, snart snart så har vi nytt fint stall med 4 boxar.


Lotta och jag har ridit både i lördags och söndags. Igår gick det strålande bra. Så nöjd. Lords sår kom ifrån bakskyddet. Suck :-( så inga skydd än på ett tag.

Här kan ni se filmer från senaste träningen



och lite studs



Av Linda Rosén - 9 april 2011 22:16

Är supermätt. Har precis ätit lövbiff med rostade grönsaker med peppar och bearnaisesås   . Mums! Bjöd mamma och svärfar med, oach det vart riktigt uppskattad mat! Alltid roligt att laga mat när den blir så uppskattad.


Idag har Jimmie börjat gräva ur för plattan som snart ska gjutas för stallet. Riktigt nice. Ska bli riktigt skönt när det är klart. Stallet blir på 4 boxar.

Skulle ridit Lord idag men hans hö bak ´var varmt och tjockt och hittade ett sår på insidan av kotan. Så fick tvätta rent med jodopax och la sen ett aloe omslag. Använde det på Stella i somras och hennes sår läkte superfort. Så aloe är verkligen att rekommendera. Nu blir det skritt på Lord tills det är ok igen.


Emma red Norton idag´och jag tog en tur med på honom och galoppjobbade lite. Första gången idag som jag kunde korta honom i galoppen. Duktig ponny   

Sedan vart det klippa hovskägg... Herregud!! vad mycket päls han har på benen. Helt otroligt. Men nu är det lite bättre. Fixade till hans man och tjärade hans hovar. Leah fick rida lite också. Hon är helt frälst, söta gosis.


Provade att ha Lord ute själv i hagen medans Emma red ut på Norton. Gick ju inte så bra sist och med tanke på hans varma ben så stod jag beredd. Men han rörde inte en min utan käkade lugnt och fint sitt hö. Skönt att han coolat ner sig.


Imorgon kommer Heléne och Fredrik med barnen hit för att fika och fira Leah. Tror att mamma, svärfar och Lo kommer med. Ska bli supermysigt och träffa storasyster med familj igen. Det är ju inte alltför ofta vi träffas så det är verkligen superhärligt när det väl händer.   


Isac har Mattias här som ska sova över. Blir nog mycket spelande ikväll för dem   . Nä, nu ska jag gosa ner mig i soffan och äta lite lördagsgoooooooodis.mmmmmm   

Av Linda Rosén - 7 april 2011 10:53

Var ett tag sen jag skrev, tiden bara rullar på.


I tisdags var jag och tränade med Lord. Gick hur bra som helst. Är så himla nöjd med honom. Tror han börjar vänja sig att åka iväg varje vecka nu. Han var mycket lugnare vid urlastning. Hopptränade 1.20 Så himla roligt!! Verkligen blodad tand!! Nu har jag även lärt känna honom mer och blir bättre och bättre i ridningen.


Sen hörde lagledarna av sig och vi kommer ha en gemensam träning 27/4 hos Monica. Kul!!    Vet inte riktigt hur uttagningen fungerar men tror att de som hoppar klassen innan bäst blir uttagna att rida för laget.


Igår fyllde min lilla prinsessa 4 år! Mammas hjärta! Det har gått så fort. Stooora tjejen!





Av Linda Rosén - 1 april 2011 20:28

Oooooj, vad tiden går fort!! Igår hade jag muntlig examination i socialpsykiatrin. Gick strålande, fick MVG! Hämtade ut mina nya KL kläder, ridbyxor, ridstrumpor och jacka... Riktigt snygga!! Ska köpa mig ett nytt tävlingsset också :-)


Idag tog jag en tur på Lord, genom grisgården. Stella gick aldrig igenom där. Hon stod som förstenad, men Lord gick snällt. När vi kommit genom grisgården så körde vi tempoväxlingar i trav för att träna lite lydighet och vakenhet. Helt plötsligt hoppar han åt sidan för en brunn   . Lite komiskt att han reagerar på en brunn men inte grisgården med allt som var där och lukterna. Han är bra gullig!


Sedan bar det av till Mälardalens högskola för att kika vilken byggnad jag ska vara i imorgon för högskoleprovet, träffade Lotta som behövde skjuts för att hämta ut väääääärldens stöööörsta paket. Vi åkte sen till ica maxi och helghandlade. Efter det så mötte jag upp Susanne och Emelie och höll hopplektion. Sen hem, laga mat, pluggade lite matte inför imorgon och nu ska jag lägga mig i soffan och äta upp mina 7 nötcreme...*hihi* GOTT!!


Må bäst! //L

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards