Direktlänk till inlägg 5 november 2012

Träning

Av Linda Rosén - 5 november 2012 12:07

Nu är Cyrons och min första träning avklarad. Jag longerade först för att tränaren skulle få se om hon såg något men hon såg inget konstigt utan tycker han ser helt ren ut. SUPERSKÖNT!! :)) Det enda hon sa var att hon tyckte att han var väldigt rörlig bak vilket egentligen är en positiv sak. Men hon ville att jag skulle kolla det med equiterapeuten imorgon. Så att inget sitter i länden utan att han bara har extremt lätt för sig.
Träningen gick kanon. Lite fuffens hade han för sig men vad gör det när han går så extremt bra i övrigt. Om han känns så här fin som omusklad hur bra blir det inte sen när han är fullmusklad? :D
Nu fick jag lite tips också hur jag ska sätta igång honom bra. Jag tar det hellre lite extra lugnt än att forcera fram. Det vinner man inget på i längden. Hästen ska ju bli och vara hållbar. Ska boka en till träningstid om en vecka. Vi kommer att rida 30 min tills han är helt igångsatt.
Jag är iaf supernöjd med dagens träningspass och Monica tyckte han var superfin med väldigt många kvalitéer :D
Här får ni lite bilder på snyggaste hästen, för han är bra fin att se på :D

 
 
Ingen bild

Elin

5 november 2012 22:04

Va kul att det gick bra :) Visst är det skönt när nån annan också tittar så att man känner sig lite säkrare. Monica har hjälpt mig massa gånger och kollat både efter det ena och det andra...
Belli hälsar :)

Linda Rosén

9 november 2012 22:24

Ja så skönt :) Hon är så duktig :)
Ge Bellibus en superstor puss från oss. Måste komma och hälsa på någon dag om vi får och det fungerar för er :)

 
Ingen bild

Elin

11 november 2012 07:06

Absolut! Ni är så välkomna :)

Linda Rosén

12 november 2012 18:03

:D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Rosén - 14 januari 2013 07:13

Har jobbat helgen. Mycket på jobbet nu så när jag kom hem så red jag ut på Tarragona med Carro och Lord. Hur underbart som helst. Igår tog vi första galoppen någonsin. Hon har inte känts redo innan men igår tog vi två mindre galopper. Hur häftigt...

Av Linda Rosén - 3 januari 2013 08:00

Igår firade vi jul hemma med alla barnen, svärfar och med Emmas pojkvän Oliver. Jag har jobbat hela jul o nyår och barnen har varit hos den andra föräldern. Så Jimmie lagade mat och jag slog in paket. Supermysigt och lyxigt med julmat igen efter en...

Av Linda Rosén - 2 januari 2013 13:00

Har haft en paus i bloggandet. Har hänt lite på både roligt och jobbigt. Cyron har åkt tillbaka. Jättetufft. Men med så som det ser ut nu i livet så hann jag inte med två storhästar. Men känns i hjärtat. Barnens nya ponny har kommit. Lilla vargen...

Av Linda Rosén - 24 november 2012 17:47

Helt galen invigning av nya Börjes som öppnat i Bro. Hittade hur mycket som helst: Trimkniv Ryktbox Glansspray KL jacka Putsvante Vintertäcke till Tarragona Svettskrapa Hopp platta gjord till Monty Transportskydd till Tarragona Linfröolja ...

Av Linda Rosén - 23 november 2012 12:24

Vissa av bilderna är suddiga men det går att se hur fint han har utvecklats :)...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards