Alla inlägg den 28 augusti 2012

Av Linda Rosén - 28 augusti 2012 19:08

Idag hjälpte Carro mig att hålla Tarragona. Så jag hängde lite och Carro ledde henne runt lite grann. Tarragona var helt oberörd så trygg som hon är. Kliade henne på halsen och pratade. Sen satte jag mig upp i sadeln och vi gick runt lite. Hon se helt oberörd. Så himla duktig!! Så GLAD! Tack Carro för hjälpen :)

Av Linda Rosén - 28 augusti 2012 15:46

Oj vad jag har blivit nedringd om lilla Rebell. Allt ifrån ridskolechef i Norrbotten till folk i Skåne.
Jättemycket bra människor som verkligen har rätta hästtänket.
Känns skönt att kunna välja vem man säljer till och vi har nu bestämt att en familj inte långt härifrån får köpa honom. Hon tränar för samma tränare som jag och har tidigare tävlat maraton, precision och dressyr i körning med shettis. Nu har de ett russ samt ett halvblod. Så de ska ha honom som barnponny samt köra med honom. Känns riktigt skönt. Ska köra dit honom imorgon så jag får se hur han bor och vi får hälsa på han hur mycket vi vill. Jättetrevlig familj så känns helt rätt även om det känns lite sorgligt.
Vi har en ny ponny på g till Leah.
En maxad A-ponny som är riden och körd. Supersnäll i all hantering och en klippa med barn. Snäll att rida och som Leah kan ha i några år.
Alltid sorgligt med avslut men känns som att för Leahs utvecklings skull i ridningen så är det dags nu.
Blir en tuff dag imorgon men samtidigt positiv på något sätt :)

Ovido - Quiz & Flashcards