Alla inlägg den 22 augusti 2012

Av Linda Rosén - 22 augusti 2012 21:42

Nu är det äntligen kväll och jag har intagit soffan.
Var hos Jacqueline och fikade medans Michelle och Leah lekte. Skönt att kunna prata med någon som bor bära som man bara kan åka förbi snabbt :) Pratade hästar och lite planer :) samt lite annat.
Började ösregna så letade efter Isac som var någonstans i Tortuna. Får lite gråa hår då man inte vet vart han är och han var dåligt klädd.
Hittade honom inte så åkte hem för att se om han var hemma, men inte. Fick ringa runt och under tiden tog jag in dyngsura hästar som vart jätteglada över att få komma in och knapra hö :)

Ringde sedan runt till Isacs kompisar och till slut hittade jag honom jättelycklig och dyngsur i bara tshirt. Undrar om man kan göra det lagligt att ha GPS sändare på barn ;)
Vart en varm dusch för honom :)
Jobbigt när barnen växer upp och blir mer självständiga. Men man är väl alltid mer eller mindre orolig som mamma.

Nä, nu dags att krypa ned i soffan med hjärtat. Emma, jag o Jimmie ska kolla på Avengers.

Av Linda Rosén - 22 augusti 2012 11:11

Skulle longera Tarragona, men hon låg ner. Slutade med att jagsatt bredvid med en Tarragona bredvid mig som en hund. Klappade och kliade och då la hon sig på sidan. Så himla mysig. Inte alla hästar som känner det förtroendet för människor <3 Kan man annat än att älska denna häst! Longeringen får såklart vänta till senare!;)

Av Linda Rosén - 22 augusti 2012 09:22

Ska tömköra Monty idag. Tuvalie red honom igår då Carro var snäll att ta med dem ut. Ska börja arbeta honom mer från marken då han är lite klen i ryggen fortfarande. Bra att göra det utan ryttare en eller två ggr i veckan för att stärka honom :) Har lämnat in hans sadel på försäljning då han ändrats så pass mycket sen jag köpte den för några månader sen.

Ska även longera Tarragona igen, det hår bättre för varje dag så när hon är helt avslappnad i alla gångarter så ska hon få en paus och bara vara ett par veckor. Sen tänkte jag tömköra hemma och löshoppa i Ransta i höst och sen ska hon sittas in. Sen får hon en paus igen. :)

Cyron kommer lite tidigare än jag trott, superglad för det. Känns som en evig väntan :) Han besiktigas den 10 sept och om allt går enligt plan så kommer han den 11 sept :D Längtar SÅÅÅÅ mycket!

Ska fika med Jaqueline sen och snacka lite skit :) Inte så ofta man hinner träffa folk :)

Ovido - Quiz & Flashcards