Alla inlägg den 5 november 2012

Av Linda Rosén - 5 november 2012 17:42

Är klar i stallet för idag.
Hämtade tjejerna tidigare så de tog ponnyerna och vi gick ut en timma i skogen. Hoppade upp på ponnyn en stund för att rida igenom honom lite. Behövdes inte... Han har aldrig känts mer fin än nu. Så himla duktig! Bara positivt med alla barn och hästar nu :)
När vi kom tillbaka så kom Agnes hit och skulle leka med Leah. Så himla komsiskt för att jag och Carolina började prata om att vi heter lika bara att jag heter Linda då :) Men hon heter Anna Carolina precis som jag. Sen kom vi in på Agnes och Leah och då visade det sig att de båda föddes 070406. Vad är oddsen för det? :) haha

Av Linda Rosén - 5 november 2012 12:07

Nu är Cyrons och min första träning avklarad. Jag longerade först för att tränaren skulle få se om hon såg något men hon såg inget konstigt utan tycker han ser helt ren ut. SUPERSKÖNT!! :)) Det enda hon sa var att hon tyckte att han var väldigt rörlig bak vilket egentligen är en positiv sak. Men hon ville att jag skulle kolla det med equiterapeuten imorgon. Så att inget sitter i länden utan att han bara har extremt lätt för sig.
Träningen gick kanon. Lite fuffens hade han för sig men vad gör det när han går så extremt bra i övrigt. Om han känns så här fin som omusklad hur bra blir det inte sen när han är fullmusklad? :D
Nu fick jag lite tips också hur jag ska sätta igång honom bra. Jag tar det hellre lite extra lugnt än att forcera fram. Det vinner man inget på i längden. Hästen ska ju bli och vara hållbar. Ska boka en till träningstid om en vecka. Vi kommer att rida 30 min tills han är helt igångsatt.
Jag är iaf supernöjd med dagens träningspass och Monica tyckte han var superfin med väldigt många kvalitéer :D
Här får ni lite bilder på snyggaste hästen, för han är bra fin att se på :D

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards